maanantai 6. tammikuuta 2020

KAKSINOLLA

Edellisestä kerrasta tuntuu olevan ikuisuus. Tarkalleen ottaen vajaa 8 kuukautta. Aika pitkä aika. Ja silti tuntuu ettei mitään ihmeellistä ole ehtinyt tapahtua. Eikä varmasti olekaan. Sitä vain jotenkin pitää asioita niin normaaleina. Arkisina. Kuvia katsoessa sitä huomaa eläneensä edes vähän. Siinä töiden ohella. Hassua. Työ on mulle niin iso osa elämää nykyään. Ei olisi Isa 18-vuotias osannukaan kuvitella, mitä kaikkea vuodet tuo tullesaan eikä varsinkaan, että tästä naisesta kuoriutuisi joskus uranainen.

Niin. Uranainen. Haaveet on siitä jänniä, että ne voi saavuttaa. Ne voi muokkautua ajan saatossa. Ne voi myös muokkaa itseään ajan saatossa. Ja huikeinta - niistä tulee osa itseäsi ajan saatossa. Tai mulle itselleni kertoo jonkin verran ihmisestä, millaisia unelmia hällä on. Mä oon aina ollut pieni unelmoija. Tai no. Iso haaveilija. Ja niin ihana nähdä näiden vuosien aikana, että niistä osa on toteutunutkin ja tilalle tullut uusia intohimoisempia haaveita. 

Olen tehnyt itselleni outoja valintoja. Kohdannut omat hassut haaveet, jotka oon vain ajatellut olevani ohimeneviä ajatuksia. Mieli on myös jännä asia. Se jotenkin tietää, mitä haluat vaikket sitä itse sillä hetkellä välttämättä tiedostakaan ja se mieli joskus ohjaa sua menemään jonnekin toiseen suuntaan kuin alunperin olit suunnitellut.

Ja niin tässä sitä ollaan. Uraa luomassa. Miettimässä mitäs seuraavaksi. Ollaanko sitä tarpeeksi valmiita uusiin haasteisiin ja pitäisikö vielä hetki olla turvallisella maalla. Mä oon vähän semmoinen, että en tyydy olemaan paikoillaan. Aina pitää olla vähän jotain vipinää kintuissa. Ja niin mulla on nytkin. En vain halua mitään sanoa ääneen ennen kuin se pieni haave toteutuu. Ei synttärikakun kynttilöitä puhaltaessakaan sanota muille ääneen sitä toivetta - mulle unelmat on vähän samoja. Mulla on semmonen kutina,että tää vuosi on mun vuosi. Vuosi, jollon tulee tapahtumaan paljon.

Onko teillä joitain unelmia ja tai tavoitteita tälle vuodelle? Onko ne saavutettavissa vai enempi semmoisia salaisia unelmia? Elokuvamaisia jopa.

Ihanaa alkanutta vuotta murut ♥

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti